Pengikut

Sabtu, 12 Mac 2011

Bermusafir Membawa Anak Balik Kampong

 Masjid Ubudiyah Kuala Kangsar (rumah emak mertua depan masjid)
Galeri Sultan Azlan Shah Bukit Chandan Kuala Kangsar
(dulunya Istana Kota dan Sekolah Raja Perempuan Mazuin -sekolah rendah Almarhum suami)
Suasana waktu malam jalan ke Istana Bukit Chandan Kuala kangsar.
(Gambar google image)
Musim cuti sekolah bermula. Diminda saya sudah tersedia beberapa rancangan menarik untuk saya dan anak-anak. Saya juga perlu bijak mengatur rancangan dan kewangan supaya percutian menjadi lebih bermakna dan kenangan sepanjang hayat. Tak lupa mengikut setiap petua dan arahan Almarhum suami supaya service kereta, penuhkan minyak dalam tangki kereta, cukupkan angin tayar. Pastikan rumah bersih dan kemas sebelum bercuti. Selalunya Almarhum suami akan memebawa kami sekeluarga singgah diberlainan destinasi  surau atau masjid untuk sembahyang dhuha/zohor/asar/maghrib/isyak. Pesan Almarhum Surau dan masjid akan jadi saksi siapa yang suka menjadi pengunjungNya. Kali ni saya akan balik ke Kampung Almarhum suami diKg Changkat Kurnia Bukit Chandan Kuala Kangsar Perak dan kampung saya di Jln Tungku Bendahara Kulim Kedah. Semoga perjalanan kami diberkati Allah selamat sampai ke destinasi dan selamat balik semula ke Rawang Selangor.  (Balik Kampong nak mengisi masa dan hobi dengan sesi fotografi NIKON D3100.)

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...