Pengikut

Khamis, 2 Jun 2011

Mei Yang Penuh Bermakna

Bulan Mei adalah bulan yang paling bermakna, 1 Mei adalah Hari Pekerja, 2 Mei hari ulangtahun kelahiran Almarhum suami saya Azizul Rahman Bin Azizi, 3 Mei hari ulangtahun kelahiran ibu saya Hjh Siah Binti Hj Abu Bakar, 8 Mei hari Ibu dimana saya gembira dalam kesedihan apabila anakanda saya dapat ke UiTM, 15 Mei Hari Guru, saya menyambut dengan hati yang gembira dan hiba bila saya mendapat GC -PSV tanpa suami tercinta. 17 Mei hari Wesak tak sambut tetapi seronok bercuti. 19 Mei saya dan anak-anak telah mengadakan kenduri tahlil arwah dan doa selamat di Surau Nur Ikhwan Taman Rawang Perdana. Doa dibaca oleh Ustaz Hj Md Zain. 20 Mei bertolak ke Ipoh rumah Kakak Ipar dengan anak-anak. 21 Mei ke UiTM Sri Iskandar menghantar Kakak Aiman Asyran yang akan mengambil Diploma Seni Halus, Fakulti Seni Lukis dan Seni Reka.
Kakak Aiman Asyran di Kolej Pasir Salak
Hakeem, Ecah, Hazeerah dan Syiqin dibilik Kak Aiman
Berkelah di depan kolej Pasir Salak
Terima kasih Mak Mie yang bangun awal pagi masak bekal yang sedap dan menyelerakan.
Asyiqin dan Hazeerah bukan tak cukup pinggan tapi suka makan satu pinggan
Ayah Chor Kama  hingga tak sempat duduk
Aiman Hakeem sempat lepak di Hostel perempuan
Dalam saya dan anak-anak kesunyian dirumah, selepas seminggu Minggu Desteni Siswa kakak Aiman Asyran balik naik Kereta api dari Stesyen Batu Gajah ke Rawang pada 27 Mei. Nak lepas rindu katanya. Terpaksalah saya dan anak-anak berjalan tanpa dirancang hantar sekali-lagi Kakak Aiman balik ke UiTM pada 29 Mei pergi dan balik Rawang semula. Nampaknya saya berjaya berdikari dalam perjalanan dengan bantuan GPS.
Terima kasih kepada sahabat dan kawan-kawan : keluarga Cikgu Jamani, Pn Mariha, Pn Suriawaninee yang bercadang menghantar Kakak Aiman Asyran ke Uitm. Kepada Cikgu Kelly, Cikgu Noraidah dan Hjh Mimi yang tak henti henti memberi info. Kepada yang bersedekah pada Kakak Aiman Asyran dan kepada Pn Jamani sekeluarga yang memberi sedekah musim cuti sekolah untuk anak-anak saya serta tokeh Kedai Acheh. Setiap rezeki yang diterima adalah dari Allah.Semoga semunya dimurahkan rezeki dan diberkati Allah. Alhamdulillah.

2 ulasan:

maszmadi berkata...

tahniah wat kakak aiman asyran yang dapat masuk uitm..

sama fakulti masa masz belajar dulu tapi kat uitm shah alam..

Zuwairi Aiman berkata...

Salam kunjungan, Blog menarik.. senang2 singgah la ke blog saya ;)

http://www.zuwairiaiman.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...