Pengikut

Ahad, 26 Jun 2011

Ruang Masa Untuk Diri Sendiri


Saya setuju ruang 'Elina Menulis' dalam majalah Jelita Jun 2011, Masa untuk diri sendiri, boleh?
Sejak kebelakangan ini saya juga berasa kerja bertambah. Satu hari tak menang tangan. Saya juga tahu keadaan ini akan memudaratkan kesihatan, sekiranya begitulah kebiasaan sehari-hari, tanpa rehat yang mencukupi. Lagipun bagaimanakah saya ingin menjadi ibu yang peka terhadap anak-anak yang kian membesar. Beberapa langkah perlu saya fikir dan perlu diambil.
_ berhenti sejenak untuk bernafas.
- Buat senarai keutamaan beri kepada 3 bahagian; A-Penting, B-Kurang penting dan, C- Tidak Penting.
- Mesti bersenam?
-Internet? Setelah semua kerja beres.
-Masa untuk kawan-kawan. Bersosial di kantin saat yang paling menyeronokkan.
-Kuatkan daya ingatan dengan mengaji al-Quran
-Rancang aktiviti dan persediaan mencuri masa
Sebagai ibu kita sering mementingkan orang lain dari diri kita sendiri sehingga keperluan diri terabai.
Kini saya akan menjalankan tanggungjawab dengan merancang masa dan  mengkhaskan sedikit waktu untuk diri sendiri.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...