Pengikut

Ahad, 2 Oktober 2011

Janji Allah....mati itu Pasti


Sebenarnya blog saya telah lari dari konsep sebenar setelah suami kesayangan saya telah pergi buat selama-lamanya. Janji Allah swt itu benar bahawa mati itu pasti berlaku. Setelah genap setahun ketiadaan suami saya rasa amat kehilangan. Dulu saya  kuat semangat tapi kini saya hari-hari menangis sehingga bengkak mata apabila bangun dari mimpikan arwah, semoga Allah memberkati hidup saya dan anak-anak. Hawa dicipta untuk menemani Adam; kejadian hawa daripada rusuk kiri Adam dekat dengan degupan jantung. Tanpa Adam tiada Hawa. Tanpa perempuan tiada lelaki. Cendiakawan pernah berkata 'disebalik lagenda lelaki, mesti berdiri srikandi perempuan'.
Kalau tidak secekal Ibrahim, jangan mahukan setabah Hajar. Jika tidak sejujur Usman jangan inginkan sesetia Nailah, kalau tidak sekacak Yusof jangan anagankan secantik Zulaikha. Jika tidak sebijak Sulaiman jangan hendakkan sepandai Balqis. Jika tidak seteruna Ali, jangan idamkan sesuci Fatimah dan jika tidak seagung Muhammad, jangan mimpikan semulia Khadijah.
Cinta perlukan pengorbanan dan keikhlasan.
Kenangan Syawal terakhir tahun lepas......
 Ramadhan terakhir di kampung





     
Terima kasih kepada sanak-saudara dan sahabat handai yang menziarahi arwah semasa Syawal terakhir tahun lepas.
Cikgu Zainal dan keluarga dari Ipoh dan Cikgu Norizan dan keluarga dari Kedah datang menziarah dan berhari raya.
Terima kasih kerana menziarah dan beraya... 

1 ulasan:

fatim M berkata...

benar mati itu pasti,moga terus diberikan kekuatan utk menghadapi hari mendatang..Allah tidak membebani seseorang melainkan dengan kesanggupannya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...